Signering Henriette

Skifte av hovedtrener i Ålgård Håndballklubb fra neste sesong – sesongen 2022/2023

Tore Helgesen har vært med i trenerteamet til Ålgård Håndballklubb i 6 sesonger. De siste fire sesongene som hovedtrener.

Han har med sin store håndballkunnskap vært med på å videreutvikle laget og spillere i flere år. Når en trener har vært i klubben over tid, er det alltid naturlig å ta en stopp for å tenke veien videre de neste årene. Vi er godt fornøyd med det Tore har tilført spillere, laget og klubben. Det er ingen dramatikk i at vi nå har blitt enige om å ikke inngå ny kontrakt for neste sesong.

Tore blir ikke med oss som hovedtrener for damelaget kommende sesong, men vi er trygge på at han kommer til å gjennomføre kontrakten til siste slutt på en profesjonell måte, og gjøre det beste for Ålgård Håndballklubb og Ålgårddamene til siste sekund i sesongen 2021/2022, sammen med laget og klubben. Vi har enda en spennende halvsesong foran oss som vi gleder oss til.

Klubben har signert Henriette Henriksen Løge som hovedtrener fra sesongen 2022/2023. Henriette er tidligere landslagspiller fra Nærbø som nå jobber i Norges Håndballforbund Region SørVest, her har hun blant annet ansvar for klubbutvikling, spiller og trener-utvikling. Hun vil fortsette deler av sin jobb i NHF og blir hos oss i en deltidsstilling der hun skal ha hovedansvaret for vårt damelag i 1.divisjon.

Henriette var med på OL-landslaget som tok sølv i Barcelona i 1992. Hun har erfaring som spiller på toppnivå og i tillegg har hun mye erfaring som trener. Hun har vært trener på Nærbø i mange år og vært med å utvikle mange gode spillere på guttesiden de siste årene. Hun trente også Sola sitt damelag for en tid tilbake. Hun har vært innom aldersbestemte landslag som trener.

Det blir spennende å få Henriette sin kompetanse til å bygge videre på det som Tore har jobbet med de siste årene.