Ålgård - Sola | NM Senior kvinner

Cup-fest i Ålgårdhallen

Siden Ålgårdhallen ble ferdigstilt midt i covid-pandemi har vi drømt om full hall.

Åpningen av hallen ble sånn halvveis i forhold til antall personer i hallen, vi måtte holde meteren og mange restriksjoner.

13.september 2023 – godt over 3 år siden hallen åpnet var det nesten stinn brakke.

De to beste lagene i Rogaland på damesiden i håndball møttes til CUPDUELL. Sola med landslagsspillere og mange rutinerte eldre spillere skulle møte “lillesøster” Ålgård. Thorir og Joar – landslagstrenerne fulgte kampen fra tribunen og fikk kjenne på den magiske stemningen i hallen denne kvelden. 3.runde i NM endte som de fleste tippet, Sola stakk av med seieren til slutt 21 – 30.

At kampen skulle være jevn,  og at Ålgård skulle være oppe i ledelsen et stykke uti var det ikke mange som hadde trodd på forhånd.

Ålgårddamene fikk virkelig vist hva som bor i laget. Iherdig jobbing i forsvar, redninger fra målvakt, tålmodig spill fremover og solid støtte/veiledning fra benken gjorde at det ble litt mer hektisk på Solabenken enn forventet. Mye mulig opplevde Ålgårddamene at de hadde en ekstra spiller på banen hele kampen gjennom. Stemningen på tribunen var magisk. Tett i tett satt familie, venner, supportere, yngre spillere fra klubben og andre klubber og heiet frem de rødkledde.

Dette er idrettsøyeblikk som fester seg i minnet for alle i og rundt Ålgård Håndball.

Til Gjesdalbuen uttalte landslagssjefen:

– Bare dette anlegget viser at de får til ting. Med en slik hallkapasitet er det gode muligheter for å drive spillerutvikling og forhåpentligvis elitespill etter hvert, sier Hergeirsson til Gjesdalbuen.

– Jeg vet at det gjøres en god jobb med seniorlaget. Henriette og Anita er håndballfaglig dyktige, og dette laget har stort utviklingspoetensiale. Det er absolutt grunnlag for å klatre i divisjonene med dette laget, sier Hergeirsson.

Han peker på at klubbdrift og dugnadsånd er avgjørende for å lykkes med både topp og bredde på et sted som Ålgård.

– Sånn som jeg har observert det fra utesiden så er det stor vilje til å få til ting. Mange gjør en god jobb, og det er stor dugnadsånd, sa Hergeirsson.

Takk til alle som deltok på festen, både på og utenfor banen. Takk til Gjesdalbuen som stiller opp og er med å skape blest om idretten i bygda. Takk til alle som bidrar på dugnad for å gjennomføre arrangementet.

Bilder tatt av  @handballfoto