G13 - RunarCup

Guttedag i Ålgårdhallen

Vi ønsker å rette oppmerksomheten mot guttene på lørdag.

Velkommen til guttedag lørdag 12..november kl 11 – 12:30.

Ta med treningstøy, vannflaske og en kompis eller to.

Norge har et av de beste landslagene i verden, mange av våre beste herrespillere er proffer i utlandet og nivået i den norske serien for herrer er høy. Det er mange gutter som driver håndball, men på langt nær så mange som det er håndballjenter.

Håndball er ikke en sport for pyser…håndball er sammensatt. En av de viktigste egenskapene som håndballspiller er å være en god lagspiller, være med å bidra i et miljø der alle skal utvikle seg og at laget skal få mest mulig ut av hver enkelt uansett nivå. Sporten krever styrke, balanse, utholdenhet, koordinasjon, samarbeidsevne, vilje og mot.

Vi opplever at når barn går på flere idretter så blir de enda bedre i den idretten de velger til slutt når de er godt inn i ungdomsårene.

Vi har noen grupper med mange gutter hos oss og noen grupper der det ikke er så mange gutter. Vi ønsker at enda flere skal få bli kjent med sporten og få prøvd seg i ulike aktiviteter.

Derfor inviterer vi til en GUTTEDAG .