Hanne Raven

Intens jobbing på deadlineday ga resultater for Ålgård Håndballklubb

Sesongen til Ålgårddamene har vært preget av skader og covid. Dette har vært med å påvirket resultatene, men også gjort at unge spillere har måtte ta mye mer ansvar tidligere enn planlagt.

Ålgård Håndballklubb har sett på ulike løsninger men ikke lykkes å få knyttet til oss spillere som vil styrke laget.

To timer før overgangsvinduet stengte for godt denne sesongen klarte vi å få tak i den løsningen som vi har hatt som nr 1 siden desember. Vi får låne Hanne Nilsen Morlandstø fra Romerike Ravens ut sesongen. Hanne har vært i Ålgård før og vi vet hva hun kan tilføre både på og utenfor banen. Hun kjenner flere av spillerne og vil gli fort inn i gruppen.

Selv om det ser ut som både Margit Lidal og Ingrid Pedersen snart er på vei tilbake fra langtidsskader. Maren Sjaamo har fått spilt de siste kampene og jobber seg videre mot sitt toppnivå igjen etter 1,5år på opptrening så blir Hanne en kjærkomment tilskudd.

Vi har vår kaptein og toppskårer ute resten av sesongen (gravid), søstrene Lund Haukalid blir borte mange måneder enda og Elise Pedersen sliter med et kne som krangler og gjør treningshverdagen vanskelig.

De siste to kampene har vi hatt sentrale spillere ute med covid, og det vil vi nok oppleve flere kamper fremover. I tillegg så kan spillerne være preget av covid i tiden etterpå. Dette må vi ta høyde for i trening og kamp.  Da er det godt å få inn Hanne som kan bidra med sin erfaring og rutine både på kamp og trening. Med sine 26år så er hun ikke redd for å stå frem når der røyner litt på eller være med å dra lasset på treningen med topp innsats i alt hun gjør.

Her kan dere lese hva Romerike Ravens og Hanne sier angående avtalen. Vi er takknemlige for at Romerike Ravens gir både oss og Hanne denne muligheten.

Etter to tap nå i oppstarten etter covid, tap mot topplaget Volda og Charlottenlund så tar vi med oss det som var positivt i disse kampene inn mot neste kamp. Vi må på poengjakt.

Vi gleder oss til neste hjemmekamp allerede kommende søndag mot Fjellhammer.

Velkommen til Ålgård Håndball Cup 2024 kopi

Har du meldt på ditt lag til Ålgård Cup?