LerB8yserien - Kristiansand m publikum

Kjekk helg på Sørlandet for Jenter 18

Våre Lerøyjenter var i helgen på Sørlandet for å spille 3.runde i Lerøyserien.

Det var knyttet stor spenning mot rundens to kamper. Det var to gode lag vi skulle møte.

Gneist og Våg er to gode lag.

Med en solid heiagjeng på tribunen, god lagledelse av Robert Olufsen og Endre Hetland og ikke minst råskap på banen fra spillerne sørget for at laget reiste hjem med 4 poeng etter to kamper. Bedre kan det ikke gjøres.

4. og siste runden er et fellesarrangement i Tønsberg siste helgen i mars. Her skal det avgjøres hvilke 8 lag som går til sluttspillet første helgen i mai.  Det er fire puljer med 9 lag. De to beste fra hver pulje får spille sluttspillet og kjempe om å bli Norges beste Jenter 18 lag. Her ligger alt i egne hender for Ålgårdjentene. Med seier i begge kampene blir det sluttspill, men da skal topplaget Randesund slås og et hardarbeidende Tromsølag.

Lerøylaget består av jenter født i 2004 og 2005.

Alle som er født i 2005 kan spille Lerøyserien neste år også. Det vil si at alle jentene utenom 3 stk på vårt lag kan være med neste år.

Det er bare å gjøre det som trengs – trene godt og klokt frem til dette.

Det er viktige kamper i 3.div og 2.div som skal spilles før dette.

Vi går en spennende vår i møte i Ålgård Håndballklubb.