Ålgård - Tertnes Håndball Elite | NM Junior J20

Semifinale i NM 20 – blir det cupfinale?

På selveste Luciadagen dette året skal semifinalen i NM 20 spilles.

Blir det opptog for Ålgårddamene med lys og krone ? Det er heller usikkert. Men at de samler troppen skal innta Fana Arena med Ålgård-drakt, klister på fingrene og blikket konsentrert mot oppgavene er det INGEN som tviler på.

Ålgård sine Jenter 20 har imponert så langt i NM20. Det har slått ut Tertnes som var en av favorittene i åttendelsfinalen. 33-27 ble sluttresultater i den kampen i Ålgårdhallen.

I kvartfinalen var det trønderne fra Utleira som kom på besøk. Full hall og et vanvittig trøkk fra start satte standeren for den kampen. Det ble enveiskjøring fra start til slutt og ålgårdsjentene vant hele 39 – 21. Overbevisende seier og for første gang i historien er Ålgård klar for en semifinalen i NM20.

Nå skal jentene til Bergen å møte et solid og sterkt Gneist lag. Laget består av spillere fra flere klubber i Bergen, blant annet Fana som er i Rema1000-ligaen. Det blir en thriller av en kamp og vi vet at Ålgårdjentene er klare for å gi alt i Fana Arena onsdag 13.desember kl 17:00.

Vinneren av denne semifinalen får spille CUPFINALE under final8 i Arendal den 23.februar.

Her kan du lese mer om Cupfinalehelgen

Her finner du mer om NM20

Foto: handballfoto – Kenneth McDowell