Åpen trening

Sesongen er i gang

Damelaget er i full sving med sesongen.

Oppkjøringen startet allerede i mai. I juli gjennomførte jentene egentrening med mye styrke og løp. Allerede 24.juli var de på plass i Ålgårdhallen for å finpusse håndballformen inn mot seriestart.

Tiden frem til første seriekamp ser slik ut:

Treninger 6 dager i uken – Treningsleir til Danmark med trening, teambuilding, treningskamper og sosialt – Skjærgårdslekene – treningskamp mot Hinna – Treningskamper i Bergen mot Fyllingen.

Offisielle kamper i sesongstarten er :

22.august         kl 19:00          2.runde i NM                    Varhaug – Ålgård                         Jæren Sparebank Arena

2.september    kl 15:00           1.divisjon                          Ålgård –  Glassverket                  Ålgårdhallen

Onsdag 9.august var det Åpen trening for publikum. Her gikk Henriette gjennom kamptroppen. Navn, alder og spillerpossisjoner. Hun fortalte litt om hva de jobber med og hvilke målsettinger laget har.

Det er to hovedmål:

• Etablere laget i 1.divisjon (minst topp 10)
  • Ta Ålgård 2 fra 3.divisjon til 2.divisjon

Vi skal snart legge ut bilder og presentere sesongens Dametropp – følg med

trening åpen august 23