Ålgård_håndball_Gruppebilde_02

Spennende helg for damelaget

1.divisjon og 2.divisjon reiser på poengjakt denne helgen. Vi reiser både til Vest og Øst.

2.divisjon

Lørdag morgen setter 2.divisjonslaget seg på buss til Bergen. De skal allerede kl 14:10 møte GNEIST i Sandslihallen.

2.divisjon har startet med 2 seirer og 2 tap. Sist de var i Bergen ble det to tap, men Bergenslagene Årstad og Viking TIF måtte se seg slått i Ålgårdhallen.

Gneist står med 4 seirer og 1 tap i starten av sesongen. De har tatt poeng både mot Nærbø og Hinna på bortebane. Naborivalene Viking TIF (som vi slo med 10 mål i helgen som var) og Kjøkkelvik har også måtte se seg slått av Gneist. Tapet fikk de mot Åsane som virker veldig sterke denne sesongen i 2.divisjon, i denne kampen tapte Gneist med hele 11 mål.
Dette blir en spennende kamp.
Etter kampen setter damene seg på ny inn i bussen som tar de videre til Førde. Her blir det overnatting og oppladning til ny kamp søndag kl 13:00 i Førdehuset. Førde ligger på 9.plass med 1 seier, 1 uavgjort og 3 tap i sesongstarten. De ligger bare 1 poeng bak Ålgård og kommer til å gi alt for å beholde poengene i Førde. Det håper vi at Rekruttdamene våre har planer for å hindre og heller tar med seg poengene hjem den lange veien fra Førde til Ålgård søndag ettermiddag/kveld. Her ser du tabell og resultat i 2.div avdeling 3

1.divisjon
Søndag morgen setter de spillergruppen som skal spille 1.divisjon seg på flyet til Østlandet. Her er det Lørenskoghallen som er destinasjonen og Fjellhammer som skal stå på den andre banehalvdelen.

Fjellhammer har 1 poeng mer enn oss, men en kamp mer spilt. Denne kampen SKAL Ålgårddamene virkelig blø for drakten for å få med seg 2 viktige poeng hjem.

Etter en litt trå start på sesongen – 1 seier – 1 uavgjort – 3 tap og en foreløpig 8.plass er JENTENE klare for å gi alt på Østlandet.
Her kan du se på tabellen og resultater for 1.divisjon.
ÅLGÅRD – FJELLHAMMER kan du følge på Direktesport søndag kl 15:30 – trykk her

Vi ønsker begge lagene god tur og lykke til.