D9B8CBD7-9B5F-4EC9-88A2-97F65855C746

Talentfulle jenter på LK04 samling i Kristiansand

Denne uken var tre av våre juniorspillere på en regional samling med LK04 i Kristiansand.
Pia Grønstad, Marie Helseth Gresvik og Anne Victoria Berven.

Kristine Lunde er trener for Landslaget for jenter født i 04/05 (LK04) hun trente jentene denne dagen sammen med Kai Corrigan og Elisabeth Kårigstad som er trenere for Regionalt Landslagsmiljø.

Her kan du lese litt om jentenes tanker rundt samlingen.

PIA GRØNSTAD (2005)

Jeg gledet meg veldig til samling, men man føler jo også at det er ekstra viktig å gjøre det bra på samlinger som dette, så man er jo selvfølgelig spent på om man klarer å prestere på sitt beste. Jeg forberedte meg ikke noe spesielt, utenom at jeg prøver å fokusere på at det skal være lærerikt og at jeg skal ha det gøy når jeg er der. Jeg prøver å tenke på det som om at det bare er en vanlig treningsøkt for ikke å henge meg altfor mye opp i å gjøre det best, og ikke stresse for mye over det. En annen ting jeg forbereder meg på er at jeg tenker over det vi lærte sist gang, og prøver å tenke litt ekstra på å bruke det jeg har lært i neste økt.

Jeg opplevde samlingen som veldig lærerik, spennende og gøy. Det er alltid gøy å treffe de andre spillerne igjen og få trene sammen med de aller beste i regionen. Man lærer mye av å være der, og det er gøy å kunne ta det med seg videre i klubb.

Målet med håndballen nå er først og fremst å få spille i første divisjon, og gjerne få fast plass i A-troppen. Senere, hvis jeg klarer å komme meg opp i førstedivisjon hadde det vært stas å få lov til å delta på flere samlinger med landslaget.

ANNE VICTORIA BERVEN (2004)

Jeg gledet meg masse til å få dra på samling igjen. Jeg var veldig spent og gira før vi reiste.

Det var en veldig lærerik og kjekk samling. Fokuset på treningene var forsvarsarbeid og jeg lærte masse nytt som jeg skal ta med meg videre. Det var 2 gode håndballøkter med høyt nivå. Jeg tar med meg en fin opplevelse fra samlingen.

Fremover ønsker jeg å utvikle meg som håndballspiller og ta nye steg. Denne sesongen har jeg veldig lyst å komme til sluttspillet i Lerøyserien. Helt klart er det å få kunne spille i 1. divisjon et mål jeg jobber mot hver dag. Og I fremtiden drømmer jeg om å leve av håndballen.

MARIE HELSETH GRESVIK

Ettersom at jeg har vert skadet en periode var jeg veldig spent for å endelig kunne bli med på samling igjen. Kjente selvfølgelig på en del nerver men det gikk seg til under samlingen.

Samlingen var veldig lærerik. Vi hadde to veldig gode treninger sammen med mange andre gode spillere. På økt nr 2, kom det en veldig dyktig målvaktsressurs, som kom med veldig gode tips og god veiledning.

Målet mitt fremover er å utvikle meg som spiller men også sammen med Ålgård. Jeg håper på å gjøre det bra i Lerøyserien, men også å jobbe meg opp mot jentene i 1.div.

I tillegg til disse tre jentene så skal flere spillere født i 2005 på RUM-trening. RUM (regionalt utviklingsmiljø) Dette er trening for de som kan bli aktuelle på Regionale Landslagssamlinger fremover.

Andrew Preiss Lawson, Ådne Søyland og Remy Haugland fra Gutter 16 skal på trening 4.februar.

Tiril Stengsårdsbakken Olsen er på trening 28.januar.

Det legges ned utallige treningstimer for mange av våre spillere. Kjekt at flere får være med på slike samlinger for å utvikle seg og ikke minst ta med seg viktige erfaringer og inspirasjon til de andre i spillergruppen.