Banner bilde J og E

Trener og spiller til samling med landslaget – uttak til World Games Special Olympics

Fredag 4. og lørdag 5. november innkaller Norges Håndballforbund til samling på Gardermoen og Jessheim.

Denne samlingen er for nominerte spillere, trenere og ledere, som skal delta i en utvelgelse for å danne en tropp som skal representere norsk håndball i World Games Special Olympics
i Berlin i juni 2023.

Vi har to kandidater som er tatt ut til landslagssamling i forbindelse med uttak til World Games Special Olympics.

Julie Lilledal Schjølberg

Julie er tatt ut som en av 23 spillere som skal kjempe om 12-15 plasser i troppen til World Games Special Olympics i Berlin sommeren 2023.  Hun er 20år og har vært en del av vårt superlag i mange år allerede.

Espen Helland

Espen er tatt ut som en av 7 ledere/trenere. Her skal det plukkes ut fire stk som blir med til Berlin. Espen har vært primusmotor for Superlaget vårt helt siden oppstarten. Han har vært viktig for oppstarten av tilbudet, men enda viktigere for å opprettholde det flotte tilbudet for TH-laget (tilrettelagt håndball). I disse dager jobber han også for at klubben skal kunne starte opp med rullestolhåndball. Han har også hjulpet naboklubber med å starte opp egne lag.

Vi ønsker Julie og Espen lykke til i helgen på Jessheim. Gi alt. Dere er fantastiske ambassadører for Ålgård Håndballklubb.